Indhold
Deltageren kan:
-
Skelne mellem professionel, serviceorienteret adfærd og konfliktfremmende eller dæmpende adfærd og anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
-
Anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af:
- Menneskers psykologiske spil.
- Forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, fx kunder, patienter og beboere.
-
Udvise forståelse for krisereaktioner.
-
Anvende samtaleteknik og vise forståelse for andres livs- og arbejdssituationer på en respektfuld måde.
-
Håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig, serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.
Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.
Mål
Du lærer om kommunikation og samtaleteknik, så du får bedre forståelse for andres situation og kan håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde.
Fag til kurset
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Varighed 3 dage
Timer pr. dag 7,4
Sidemandsoplæring
Varighed 2 dage
Timer pr. dag 7,4
Optimering af rengøringsmetoder og arbejdsgange
Varighed 2 dage
Timer pr. dag 7,4
Materialekendskab og rengøringskemi
Varighed 3 dage
Timer pr. dag 7,4
Service i rengøringsarbejdet
Varighed 2 dage
Timer pr. dag 7,4
Hvidkærvej 25
5250 Odense SV
Også for deltagere udenfor AMU-målgruppen