PLC programmering 1-2, Kombinatorisk

LINK
KOPIERET
Indhold

Deltageren kan programmere mindre kombinatoriske PLC-styringer, som fx start/stop, selvhold, reversering og tilsvarende, hvor der anvendes de grundlæggende bitinstruktioner. Montere, idriftsætte og afprøve et mindre kombinatorisk PLC-styret anlæg og kan dokumentere i henhold til DS/EN 61131-3. Det betyder, at deltageren kan:

  • programmere en PLC med logiske bitinstruktioner, timer, tæller og flip flop
  • konvertere kombinatoriske styringer til et PLC-program
  • montere en PLC-styring
  • idriftsætte og afprøve en kombinatorisk PLC-styring
  • anvende de online værktøjer, der findes i programmeringssoftwaren
  • anvende/ajourføre dokumentation iht. DS/EN 61131-3
  • fejlfinde/fejlrette på kombinatoriske PLC-styringer

Deltageren kan i den forbindelse anvende sin opnåede viden om:

  • de sikkerhedsmæssige aspekter ved anvendelse af en PLC-styring
  • datablade og manualer
Målgruppe

Uddannelsen henvender sig til faglærte automatikteknikere, industriteknikere og smede eller andre med tilsvarende kvalifikationer der har eller ønsker beskæftigelse i virksomheders drifts-/vedligeholdelsesafdeling, og som skal arbejde med kombinatoriske PLC styringer.

Det anbefales man inden kurset har grundlæggende viden om en PLC styring. Denne viden kan opnås igennem uddannelsen PLC programmering 1-1, Introduktion.

Mål

Deltageren kan programmere mindre kombinatoriske PLC styringer, som fx start/stop, selvhold, reversering og tilsvarende, hvor der anvendes de grundlæggende bitinstruktioner.

Montere, idriftsætte og afprøve et mindre kombinatorisk PLC styret anlæg og kan dokumentere i henhold til DS/EN 61131-3.

Fag til kurset
PLC programmering 1-2, Kombinatorisk
Skolefagkode 49876
Varighed 5 dage
Timer pr. dag 7,4
KONTAKT

Kursus

Vælg dato:
Vælg dato:
Pladser 18 ledige
Slutdato 11.04.2025
Varighed 5 Dage
Mødetid 08.00-15.24
Adresse TEC Hvidovre
Stamholmen 201-215
2650 Hvidovre
AMU-nr. 147401248254987615
Pris
Pr. person 1.040,00
Pr. person 4.159,50
Også for deltagere udenfor AMU-målgruppen

SCAN QR KODEN FOR AT FÅ LINK TIL DENNE SIDE