FAQ til nye elever

Her på siden finder du svar på en række spørgsmål, som du kunne sidde med

Itslearning

Få svar på dine spørgsmål om Itslearning her
Hvorfor står jeg korrekt i Studie+, men ikke i Itslearning?

Der kan være sket en fejl i synkroniseringen.

Kontakt paed-it@tec.dk

Hvad gør jeg, hvis mit fag er forsvundet fra min startside?

Kontakt paed-it@tec.dk og oplys faget med holdnavn

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan åbne Itslearning app på Android med MitID?

Du kan prøve i stedet at tilgå Itslearning via mobilbrowser på: https://tec.itslearning.com/

Hvordan finder jeg mine gamle overståede fag?

Søg i Fag menuen / Alle fag i vis arkiverede. Kan du stadig ikke finde dem, så henvend dig til dine gamle undervisere på fagene.

Hvorfor kan jeg ikke se alle planer?

Sørg for at sætte pop up menu filteret i Planer til Alle.

Studie+

Få svar på spørgsmål i forhold til Studie+ her
Hvor ser jeg, hvad jeg skal have af undervisning den næste uge?

Du tilgår dit skema på appen, hvor der står fag, tidspunkter og lokation for undervisningen hver dag. For yderligere information, følg denne vejledning: Vejledning

Hvordan kontakter jeg min underviser online?

Åbn en ny Samtale med underviseren i appen. For yderligere information, følg denne vejledning: Vejledning

Hvordan sygemelder jeg mig?

Du sygemelder dig i appen eller på https://all.uddataplus.dk/

NB! Hvis du er elev i skoleoplæringscenteret, skal du sygemelde dig, som det står beskrevet i lærlingehåndbogen

Er du elev tilknyttet en virksomhed, skal du også huske at give besked om fravær til virksomheden. Se følgende vejledning: Vejledning

Panopto

Få svar på dine spørgsmål om Panopto her
Hvordan logger jeg ind med min TEC konto i smartphone app?

Følg denne vejledning fra elevitinfo.tec.dk for adgang til Panopto gennem smartphone app: Vejledning
Hvordan kan jeg downloade Panopto?

Gå ind på tec.panopto.nordu.net, log ind med TEC konto og vælg download i højre hjørne

TEC-konto

Få svar på dine spørgsmål omkring din TEC-konto her
Hvad gør jeg, hvis min adgangskode til kontoen ikke fungerer?

Nulstil adgangskode ved at skrive ”kodeord” til +45 22 26 69 95 eller se følgende vejledning fra elevitinfo.tec.dk: Vejledning
Hvad er min TEC-mail, og hvad bruger jeg den til?

Din TEC-mail er <Unikkode>@elev.tec.dk (TEC konto brugernavn). Den benyttes ikke til primær kommunikation, dette foregår i Itslearning. Læs mere på følgende vejledning: Vejledning

Unilogin

Få svar på dine spørgsmål om dit unilogin her
Hvordan får jeg adgang til koden til mit unilogin?

Kontakt paed-it@tec.dk, og de nulstiller din kode og sender dig en ny.

Første gang du logger ind efterfølgende, bliver du bedt om at oprette en ny kode.

Hvorfor har jeg ikke adgang til itslearning, Studiz eller Studie+, mens jeg er i lære?

Du får først adgang til systemerne igen 30 dage før start på næste uddannelsesforløb.

MitID

Få svar på dine spørgsmål omkring MitID her
Hvorfor har jeg ikke adgang til itslearning, Studiz eller Studie+, mens jeg er i lære?

Du får først adgang til systemerne igen 30 dage før start på næste uddannelsesforløb.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan logge ind i Itslearning med MitID?

Følg denne vejledning fra elevitinfo.tec.dk:

Vejledning

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan logge ind i Studie+ med MitID?

Følg denne vejledning inde på elevitinfo.tec.dk:

Vejledning

Zoom

Få svar på dine spørgsmål om Zoom her
Hvordan opretter jeg en konto på Zoom?

Du behøver ikke en TEC-konto for at deltage. Har du brug for selv at oprette et møde, som er længere end 45 minutters varighed, skal du først oprette en konto. Følg denne vejledning fra elevitinfo.tec.dk: Vejledning

Studiz

Få svar på dine spørgsmål om Studiz her
Hvordan får jeg studiekort?

Du installerer selv app og opretter konto. Følg denne vejledning fra elevitinfo.tec.dk: Vejledning

Brug for vejledning?

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du sidder tilbage med yderligere spørgsmål
Tec
EMAIL
TELEFON +45 3817 7000

SCAN QR KODEN FOR AT FÅ LINK TIL DENNE SIDE